nowosci

Wszystkie

Bransoleta złota z rubinami nietraktowanymi i diamentami, Wiedeń XIX/XX w.

Bransoleta złota z rubinami nietraktowanymi i diamentami, Wiedeń XIX/XX w.

sprzedany.png

BRANSOLETA ZŁOTA Z NIETRAKTOWANYMI RUBINAMI I DIAMENTAMI,

WIEDEŃ XIX/XX W.

 

 Unikalna, wyrafinowana w formie, estetyce i połączeniu kamieni - subtelna bransoleta wykonana w złocie pr. 0,580 - dawna pr. 4 .

 

 Czas powstania/pochodzenie - przełom XIX/XX w/., Wiedeń.

Ocechowanie - urzędowe historyczne punce probiercze austro-węgierskie stosowane w latach 1872-1922 z cechą kontrolną dla Wiednia bite wewnątrz tylnej obręczy bransolety.

Imiennik zlotnika - FD.

 

 Zdobienie - dwudzielna obręcz w subtelnej formie  - przednia część w formie secesyjnej dekorowana nietraktowanymi rubinami w dawnych szlifach cushion i diamentami w szlifach rozetowych.

Rubiny barwy czerwono-różowej mają masę łączną ok. 0,80 ct. /wym. 4,75 mm, 3,10 mm, 2,50 mm./.

Diamenty - szlify dawne rozetowe - 0,50 ct,  barwa G-I/czystość - VS2-P1. /24 kamienie/.

 

Masa bransolety - 13,77 g.

Wymiary - 5,8 - 4,85 cm owal obręczy po średnicy, na średni i szczupły nadgarstek.

Stan zachowania - bardzo dobry, oryginalny z epoki, bez ingerencji. 

 

Każdy wyrób z certyfikatem rzeczoznawcy.

Dostawa | Sposoby płatności | Koszty wysyłki

 

_________________________________________

Kamienie naturalne nietraktowane - to kamienie bez żadnych śladów poprawiania/modyfikowania barwy, czystości, przezroczystości, czyli bez śladów traktowania.

Kamienie poprawiane/traktowane/modyfikowane to kamienie naturalne oczywiście - w których za pomocą manipulacji - tj. najczęściej wygrzewania lub nasycania dyfuzyjnego w przypadku szafirów, wypełniania szczelin/impregnowania, olejowania w przypadku szmaragdów, wreszcie napromieniowania /np. diamenty czy topazy/ zmienia się, czyli poprawia parametry tych kamieni, tj. barwę, czystość, przezroczystość. Inne metody modyfikacji - powlekanie, barwienie, wybielanie.

W przypadku rubinów częste jest wygrzewanie w boraksie czy wypełnianie szkłem ołowiowym.

Ze względu na małą ilość dobrej jakości surowca ilość rubinow w różnym stopniu ingerencji w kamienie dawno przekroczyła 90 % rynku, zaś ilość wypełnianych szkłem czy wygrzewanych w boraksie systematycznie wzrasta.

 

Tak powszechne niebieskie topazy naturalne oczywiście oferowane jako piękne kamienie - zawsze naświetlane, z brunatnych tanzanitów czy szafirów - mamy kobaltowo-niebieskie "okazy" czy jedna z prymitywniejszych metod powlekania tworzy nam topaz mystic (!). A kompozyty żywiczno-szmaragdowe tworzą piękne szmaragdy, którymi zalany jest rynek ze względu na brak dobrego surowca.

 

Ponad 95 proc. rubinów, szafirów i szmaragdów i pozostałych kolorowych kamieni przed wprowadzeniem do obrotu jubilerskiego, poddawana jest więc najpierw upiększaniu barwy i czystości. Proceder dawny i powszechny we współczesnej biżuterii, jak i od lat 80-tych XX w., unowocześniane są tylko metody traktowania/poprawiania.